Followers

Apr 27, 2011

Amazing 3D Murals

mural paintings

Cool!! gilalah, macam mana John Pugh buat mural macam ni? superbb tol!! aku tertanya-tanya , dekat malaysia ada tak pelukis mural macam ni? serius, aku tabik kat John Pugh ni.. imaginasi dia hebat betul!! yela, nak lukis mural yang macam kat sekolah itu pun nampak cam susah apatah lagi mural 3D macam ni!

John Pugh adalah Trompe-l'oeil artis dengan fokus utama pada lukisan mural. John Pugh adalah seniman Amerika yang dikenali untuk membuat mural dinding trompe-l'œil yang besar memberikan ilusi adegan tiga dimensi di balik dinding. Tengok semua mural 3D ini dan anda akan terkejut betapa ianya terlihat nyata.

sumber : wikipedia  John Pugh Official Website The Perspective Illusionism of John Pugh The Telegraph



mural paintings 

Pugh telah mencipta mural sejak akhir 1970-an. Ia belajar di California State University Chico, menerima gelar BA pada tahun 1983 dan Distinguished Alumni Award pada tahun 2003. Dia telah menerima banyak yuran awam dan swasta di Amerika Syarikat, Taiwan, dan New Zealand. Dia tinggal di Santa Cruz, California. gaya mural tertentunya mencetuskan istilah "Narrative illusionism".
mural paintings 

mural paintings

mural paintings

mural paintings 

 "Saya telah mendapati bahawa" Bahasa " ilusi bersaiz membolehkan saya untuk berkomunikasi dengan audience yang sangat ramai. Nampaknya hampir semua orang yang melihat visual mural itu tertipu. Setelah terpikat oleh ilusi, penonton terpikat untuk menyeberangi ambang artistik dan dengan demikian terbujuk menjelajah konsep kepingan. "- John Pugh.
mural paintings  

mural paintings 

mural paintings 

mural paintings 

amacam? terprgun bukan? sangat realistik mural yang dilukis John Pugh - Official Website!! 

lebih lanjut [klik sini]

No comments:

Post a Comment

betrayal paid with blood!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...